Realizata conform noii programe, aprobata prin O.
M.
Formularea unei solicitari  
Recapitulare INVATAM CUM INVATAM  
Textul informativ  
Legenda  
Recapitulare semestriala (1)  
Recapitulare semestriala (2).
Personajele - asemanari si deosebiri  
Recapitulare PRIMIM SI DARUIM  
Cum s-a speriat micuta Mayrie, dupa Lyman Frank Baum  
Pronumele  
Schimbul verbal.
Scrierea unui text care sa contina un portret.
Personajele  
Adjectivul  
Textul in care se prezinta un portret.
Povestirea unui fragment.  
CUPRINS: RECAPITULARE  
Din cartea vacantei O CARTE, UN PRIETEN IN PLUS  
Povestea fara sfarsit, dupa Michael Ende  
Povestea, de Nichita Stanescu  
Scrisoare, de Ana Blandiana  
Recapitulare DIN NATURA, IN CARTEA DE LECTURA  
Cioc! Cioc! Cioc!, de Emil Garleanu  
Piatra pitigoiului, dupa Tudor Arghezi  
Substantivul  
Scrierea unui text dupa un plan de idei  
Recapitulare SA FACEM CUNOSTINTA CU PERSONAJELE!  
Poveste cu un copil si un pestisor argintiu, dupa Ada Teodorescu  
Planul dezvoltat de idei.  
Varietatea exercitiilor si a rubricilor propuse — pe teme familiare copiilor — ii ajuta pe elevi in dobandirea competentelor de comunicare, de receptare corecta a mesajului oral sau scris, prin folosirea precisa a cuvintelor si exprimarea adecvata in situatii concrete de comunicare, precum si in redactarea unor scurte compuneri pe diverse teme.
Totodata &bdquo
Clubul de lectura propune frumoase texte, inclusiv dintre cele solicitate in manual, alese pentru ca elevii sa descopere placerea si utilitatea lecturii.  
Intelegerea textelor literare si aprofundarea notiunilor invatate se realizeaza prin modalitati atractive si antrenante: dialoguri, jocuri de rol ilustrative, jocuri diverse.
Clasa a IV-a &mdash
Semestrul I.
Aceasta urmareste succesiunea temelor din manualul de Limba si literatura romana. 5003/02.12.2004, lucrarea aplica viziunea interdisciplinara integrata, cu accent pe comunicare. nr.  
Realizata conform noii programe, aprobata prin O.
M