Cartea de fata vizeaza relevanta dramaturgiei din perioada comunista.
Trecutul isi trimite reflexii in prezent si este, totodata, citit critic de catre contemporani..
Se argumenteaza incitant, se scrie cu nerv (unele expresii sunt memorabile), se face risipa de umor si de ironie.
Se vorbeste raspicat, asadar, nu lipsesc verdictele noncomplezente.
Chiar atunci cand ideile sunt asemanatoare, vocile sunt distincte.
Rezultatul este un volum prismatic, in care generatiile se intalnesc, perspectivele se incruciseaza, planurile se suprapun, refuzand identificarea, dar compunand un tablou din care se poate reconstitui o epoca.
Cum ne uitam astazi la comunism? Intentia a fost de a pune laolalta opinii divergente, care rezoneaza si isi raspund.
Dramaturgia este aici o hartie de turnesol a societatii, prin care se tes mai multe naratiuni.
Nu e numai o carte de istorie teatrala, ci una de reflectie despre Comunism si tranzitie, ce isi propune sa raspunda unei probleme de intelegere si de metabolizare a acestor etape istorice.
Altfel spus, ea interogheaza si, totodata, documenteaza cat de prezent este acesta si care este atitudinea generala a societatii fata de el.
Contine o vasta ancheta printre oameni de teatru, secondata de comentarii de texte, dosare de spectacol si de glose ale unor importanti scriitori si ganditori despre felul in care trecutul nostru comunist se reflecta in mentalitatea extremcontemporana, in gandirea politica, socio-economica, dar si in literatura si film.
Cartea de fata vizeaza relevanta dramaturgiei din perioada comunista