Ceea ce ar trebui urmarit in film este adevarul evident intr-un anumit tip de film cel de autor.
FLORIN BARBU.
Tocmai aceasta grija trebuie avuta in vedere cand veti citi acest Scurt indrumar de scenaristica in fapt un mic manual insotit si de doua dintre scenariile pe care autorul le-a scris un lungmetraj Meda sau Partea nu prea fericita a lucrurilor si un scurtmetraj Totul e foarte departe.
VALERIAN SAVA Fie ca a fost este scenarist dramaturg actor regizor profesor prefer sa evit diferitele etape didactice pentru ca mai importanta e vocatia decat administratia Emanuel Parvu a facut totul cu mare atentie as zice cu o mare concentrare la ce trebuie sa spuna si la ce va intelege privitorul fie ca acesta din urma sta intr-o sala de cinematograf de teatru sau in fata unui ecran.
Emanuel Parvu Imi asum riscul pariului ca anii urmatori sau ceva mai indepartati il vor consacra pe Emanuel Parvu drept un proeminent challenger in plutonul celor ce vor prelua stafeta de la protagonistii anilor 2001-2015.
Daca scenariul este tratat cu onestitate daca povestea este spusa fara dorinta de a demonstra de a amuza cu orice pret sau de a stoarce lacrimi fara nevoia de a te pune pe tine ca autor in prim-plan atunci macar punctul de plecare este unul potrivit.
Punctul de plecare in aceasta excursie spre adevar este scenariul.
Primeaza retorica sau teza predica sau lupa orientata spre sine confundandu-se perspectiva personala cu trasul de maneca estetica cu demonstratia stilistica cu maiestria.
Din pacate de multe ori oamenii ajung sa vorbeasca despre ei insisi ca regizori scenaristi sau actori lasand la o parte smerenia.
Ceea ce ar trebui urmarit in film este adevarul evident intr-un anumit tip de film cel de autor