Studiul (publiat in limba franceza) sintetizeaza rezultatele unei cercetari intreprinse in sate din Maramures in contextul postrevolutionar al dezvoltarii turismului rural.
Mai mult, analiza empirica a logicilor de actiune ale proprietarilor de pensiuni turistice din Maramures ne-a condus la ideea ca necesitatea de a transforma turismul rural in capital economic pe termen lung ii determina pe acestia sa-si culturalizeze practicile turistice printr-o „punere in vitrina\' sau „punere in scena“ a figurii „taranului traditional“, recursul la astfel de identificari facand parte dintr-o strategie de marketing turistic..
Analiza diviziunii muncii intr-o „intreprindere“ turistica, respectiv problematica legata de cuplu (combinarea de competente, sarcini, disponibilitatea fiecarui membru), a ocupatiilor conexe turismului rural, de genul agriculturii care traditional trimite la statutul social al „taranului“, a logicilor de incluziune/excluziune in raport cu diversele tipuri de capital folosite in managementul unei „intreprinderii“ turistice sau a raporturilor de interdependenta, schimb, negociere, conflict intre diversii proprietari de pensiuni turistice au aratat in ce consta \'noutatea\' acestui alt fel de \'taran\' care primeste turisti la el acasa.
Problematizand denumirea generica de „taran“ cu atribute vehiculate in imaginarul social, studiul recurge la termenul de vnou taran“ pentru a-l desemna pe proprietarul de pensiune, considerand ca o identitate nu o exclude pe cealalta.
Studiul (publiat in limba franceza) sintetizeaza rezultatele unei cercetari intreprinse in sate din Maramures in contextul postrevolutionar al dezvoltarii turismului rural