Descriere YEO:
Pe YEO găsești Secrete Metodice In Didactica Prescolara de la Maria Matasaru, în categoria Stiinte Umaniste.
Indiferent de nevoile tale, Secrete Metodice In Didactica Prescolara - Maria Matasaru din categoria Stiinte Umaniste îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 75 Lei
Caracteristicile produsului Secrete Metodice In Didactica Prescolara
- Brand: Maria Matasaru
- Categoria: Stiinte Umaniste
- Magazin: libris.ro
- Ultima actualizare: 25-10-2024 01:12:27
Comandă Secrete Metodice In Didactica Prescolara Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Secrete Metodice In Didactica Prescolara de la libris.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Care este semnificatia desecretizarii secretelor??? Ori de cate ori este vorba de un secret, este de la sine inteles ca ceea ce trebuie facut in raport cu el se inscrie in fenomenul ascunderii, pastrarii, potentarii misterului, invaluirii. Indiferent ca este de ordinul cunoasterii sau actiunii, simplu sau complex, rational sau emotional posesia lui confera un anume gen de avantaj celui care il stapaneste si il valorifica. In virtutea acestui avantaj el este, pe de-o parte, dorit, vanat, cautat, pe de alta parte ascuns, pastrat, mascat... Chiar si atunci cand se devoaleaza, procesul este mai degraba intamplator si se poate ca efectele sale sa nu fie deloc favorabile, ba chiar dimpotriva, iluminarea zarilor intunecate ale acestuia sa determine declansarea unor efecte cel putin necunoscute, daca nu negative... Cu atat mai mult, cand se pune problema unor \'secrete metodice\' este evident ca ne asteptam la o grea incarcatura de experienta si practica formativa, indelung testata in situatii educationale concrete, care, in mod cert, produc efectele pozitive proiectate si scontate si care, prin posesie, asigura proprietarului, un mare avantaj de eficienta pedagogica. Nu mai trebuie insistat pe evidentierea elementelor de convergenta praxiologica sau de accent axiologic, care insotesc transpunerea lor in activitatea nemijlocita a formatorilor. Despre asemenea secrete practicienii spun ca, mai degraba, se fura, ca si meseria de dascal, decat se impartasesc, pentru ca cel mai convingator si modelator este modul de actiune nemijlocita, interactinea directa cu copiii... Si totusi, in acest univers al concurentei nemiloase, pe aceasta piata generalizata la nivelul careia monopolul cunoasterii sau actiunii poate insemna cu certitudine profit, exista printre noi educatori atat de dedicati meseriei lor si atat de captivati de frumusetea si inocenta varstei prescolare incat sunt dispusi, cu mult dincolo de simpla si aparent rutiniera, uneori, folosire in activitatea lor, intr-un maximum de egoism profesional, a secretele metodice, sa le dezvaluie colegilor, intr-un gest de profunda frumusete interioara . Dupa ce au trudit ani la rand sa le descopere sau sa le contureze prin experimentari proprii, dupa ce au tatonat, deopotriva, pe zarile teoriei si practicii, dupa ce au preluat, adaptat, transformat, incercat si, de ce nu, ratat multiple variante de abordare vin cu mandrie, cu bucurie si cu altruism sa le ofere colegilor mai tineri sau mai experimentati, cu dorinta sincera de mai bine pentru toti: copii, parinti, educatori, societate. Perspectiva oferita de cele doua volume reunite sub genericul \'
Secrete metodice\' este una deopotriva completa, sistemica, curriculara (din punct de vedere pedagogic) si generoasa (din punct de vedere moral). Ea reuseste o utila abordare integratoare a principalelor probleme ale activitatii din gradinita, pornind de la declansatorul si sustinatorul actiunii, managerul educational si finalizand, logic, cu beneficiarul acesteia, prescolarul, care, dupa ce este cunoscut trebuie respectat, iubit si modelat cat mai adecvat. Punctele nodale ale traseului dezvaluirii \'secretelor\' sunt: 1. notiunile si categoriile semantice cu care se lucreaza in practica educativa actuala (cu foarte utile si adecvate precizari ale conceptelor celor mai folosite de formatorii din gradinita dar a caror utilizare scapa, uneori, celor mai riguroase exigente stiintifice) 2. componentele structurale si operationale ale proceselor instructiv-educative (cu punctuale si pertinente analize asupra resurselor, obiectivelor, continuturilor, ignorate de formatori in complexitatea si interdependenta lor ) 3. proiectarea didactica (cu elemente de maxima noutate conceptuala, terminologica si praxiologica, mai putin cunoscute sau uzitate de educatoare) 4. cunoasterea prescolarului (conditie indispensabila a oricarui praxis eficient, inteleasa si constientizata ca atare de formatori dar, uneori, \'amanata\' in raport cu alte sarcini \'imediate\') 5. \'picaturile de metodica\' (care ilustreaza, in cel mai inalt grad, zona de dezvaluire a unor aspecte garantat