Rezultatele negocierii sunt cele care determina soarta unei natiuni, dezvoltarea unei companii sau obtinerea unei cresteri de salariu.
Pentru ca, chiar daca in realitate nu prea exista situatii in care negocierea se incheie cu impartirea egala a castigului (vestitul concept win-win), pentru o relatie de afaceri de durata, este preferabil ca fiecare partener sa-si atinga macar o parte dintre obiectivele negocierii, lucru la care se ajunge prin concesii reciproce..
Acesta este principalul motiv pentru, pe parcursul acestei carti, ma refer la reprezentantii partilor care negociaza folosind termenul de "parteneri“.
Chiar daca folosim tactici de influentare sau, in unele cazuri, chiar de intimidare, asta nu are de-a face cu partenerul de negociere, ci doar cu obiectul acesteia.
Constructia unui parteneriat este cheia de bolta pentru desfasurarea cu succes a unei negocieri.
Cei care se asaza la masa tratativelor sunt parteneri de negociere, nu adversari.
Cred ca, dincolo de obiectivele si de motivul sau motivele pentru care intram intr‑o negociere, exista intotdeauna un scop fundamental legat de procesul negocierii: construirea unui parteneriat.
Mai important decat castigul sau pierderea este sa intelegem ca, daca vrem sa obtinem ceva de la cineva, vom intra intr-un proces de negociere.
Uneori castigam, alteori pierdem.
Negocierea este un proces in care intram aproape in fiecare zi.
Rezultatele negocierii sunt cele care determina soarta unei natiuni, dezvoltarea unei companii sau obtinerea unei cresteri de salariu