Desi crearea imaginii a facut parte din studiul politicii de foarte mult timp in ultimii ani aceasta s-a axat pe crearea imaginii profesionale prin intermediul mass-media.
Opinia publicului nu este creata complet deliberat ci este construita cu ajutorul sistemelor de comunicatie in conflict cu actorii politici care cauta sa detina controlul raspandirii informatiei si sa manipuleze Sfera publica..
Aceasta arena este caracterizata de conflictul dintre piata si principiile democratice si rivalitatea dintre interesele politicienilor si mass-media.
In societatea contemporana opinia publica este in general mediata de mijloacele de comunicare in masa care cuprind Sfera publica .
Din moment ce candidatii cauta anumite roluri si calitati stilistice in candidatii ideali prin intermediul mass-media creatorii de imagine evidentiaza calitatile corespunzatoare ale clientilor.
Un punct de vedere mai util este cel care priveste imaginea ca o legatura intre candidati profesionisti si votanti.
Fiecare dintre aceste doua teze reprezinta o sarcina pentru producatorul de imagine.
Exista doua teorii majore in crearea imaginii una subliniaza calitatile candidatului alta subliniaza perceptiile asupra alegatorului.
Desi crearea imaginii a facut parte din studiul politicii de foarte mult timp in ultimii ani aceasta s-a axat pe crearea imaginii profesionale prin intermediul mass-media