In Regele Ioan si in Richard al II-lea Shakespeare pune in scena marile dileme teologico-politice ale epocii sale. - Andrei Plesu.
O performanta impozanta, o intreprindere curajoasa, laborioasa.
Cat valoreaza si ce simte capul unui rege, bun sau rau, incununat de acest zero aurit batut cu diamante, ce facem fiecare pe marginea sau in centrul celuilalt zero, teatrul vanitatii lumii? Volumul face parte dintr-o serie care isi propune sa analizeze intreaga opera a lui Shakespeare .
Ca teatrul Globe, coroana e goala in mijloc: ea cuprinde zbaterile regalitatii si ale comunei mortalitati, intr-un spectacol deopotriva grandios si iluzoriu.
Si totusi, in corpul sau muritor, Regele e un om ca oricare altul, adesea impovarat de vicii.
Se poate justifica revolta impotriva unui rege rau? Dar uzurparea? Regele e unsul lui Dumnezeu; odata consacrat, corpul politic al regelui e sacru si se uneste cu cel al natiunii.
In Regele Ioan si in Richard al II-lea Shakespeare pune in scena marile dileme teologico-politice ale epocii sale