Din cuprins: Simbolism/decadentism vs realism/naturalism
Folclorul si mitul in pictura simbolista romaneasca
Eminescu: luciferic si decadenta, geniul damnat
Universul chimeric al lui Paciurea
Spectrul decadentismului: la Femme Fatale
Florile raului: tentatia si maleficiul estetizat
Revista „Ileana“
Tiganci - exotismul spiritualizat.
Daca am aplica la domeniul istoriei artei categorii ale analizei plastice precum Nahsicht si Fernsicht, privirea de aproape si privirea de departe, am zice ca, privind mai de departe, Angelo Mitchievici cuprinde mai mult si, in acest sens, cercetarea lui capata anvergura si capteaza o bogatie nebanuita de semnificatii, fara a ignora pentru aceasta punctele de vedere si contributiile istoricilor de arta..
Se aventureaza insa curajos in teritoriul vast al comparatismului la scara europeana, acolo unde istoricul de arta ar face poate exces de prudenta, lipsindu-se astfel de posibilitatea unor conexiuni mai largi, datatoare de sens.
Autorul nu se substituie si nici nu are pretentia de a da lectii istoricului de arta.
Apetitul sau analitic se intinde de la literatura la artele frumoase si film, preferand sa vada mai curand ceea ce le apropie decat ceea ce le desparte.
Mitchievici este scriitor, eseist, critic literar, ferindu-se de specializarea ingusta.
Odata cu cartea lui Angelo Mitchievici isi face loc in cultura romaneasca o abordare diferita a artelor plastice care poate sa intrige si sa nu intruneasca aprobarea tuturor istoricilor de arta.
Cecilia Cutescu-Storck
Frederic Storck - Salomeea
Sigmund Maur, Theodorescu Sion si spectacolul de cabaret.
Din cuprins: Simbolism/decadentism vs realism/naturalism
Folclorul si mitul in pictura simbolista romaneasca
Eminescu: luciferic si decadenta, geniul damnat
Universul chimeric al lui Paciurea
Spectrul decadentismului: la Femme Fatale
Florile raului: tentatia si maleficiul estetizat
Revista „Ileana“
Tiganci - exotismul spiritualizat