Editia a III‑a, revazuta si adaugita Orice demers de integrare a persoanelor cu cerinte educative speciale trebuie sa porneasca de la schimbarea mentalitatilor – conditie esentiala pentru crearea unui cadru conceptual in asistenta acestor persoane si a unor servicii de evaluare si expertiza corespunzatoare.
Din cuprins: Personalitatea si factorii care conditioneaza dezvoltarea copilului cu dizabilitati &bull
Deficiente mintale/de intelect &bull
Deficiente senzoriale &bull
Deficiente fizice si/sau neuromotorii si tulburari psihomotorii &bull
Tulburari de limbaj &bull
Deficiente aso-ciate/multiple &bull
Educatia speciala si elemente de didactica &bull
Educatia copiilor cu dizabilitati in scoala incluziva &bull
Copilul/adultul cu cerinte speciale, familia si integrarea profesionala.
Noile atitudini fata de conditia sociala, materiala si umana a persoanelor cu dizabilitati sau aflate in dificultate sint astfel amplu reflectate.
In noua editie, au fost actualizate capitolele referitoare la cadrul conceptual, stadiul actual si tendintele privind reabilitarea, educatia si asistenta persoanelor cu cerinte speciale, psihodiagnoza copiilor cu cerinte speciale, incluziunea scolara, noile tehnologii informatice si educatia speciala, sistemele de comunicare alternativa si augmentativa si instrumentele de lucru.
La acestea se adauga un glosar de termeni frecvent utilizati in psihopedagogia speciala.
Volumul ofera atit o prezentare a institutiilor, metodelor si instrumentelor de interventie, cit si materiale cu caracter practic: fise, protocoale si grile dupa care se realizeaza evaluarea si expertiza copilului cu dizabilitati.
Editia a III‑a, revazuta si adaugita Orice demers de integrare a persoanelor cu cerinte educative speciale trebuie sa porneasca de la schimbarea mentalitatilor – conditie esentiala pentru crearea unui cadru conceptual in asistenta acestor persoane si a unor servicii de evaluare si expertiza corespunzatoare