Editia a III-a, revazuta si adaugita Orice demers de integrare a persoanelor cu cerinte educative speciale trebuie sa porneasca de la schimbarea mentalitatilor - conditie esentiala pentru crearea unui cadru conceptual in asistenta acestor persoane si a unor servicii de evaluare si expertiza corespunzatoare.
Din cuprins: Personalitatea si factorii care conditioneaza dezvoltarea copilului cu dizabilitati
Deficiente mintale/de intelect
Deficiente senzoriale
Deficiente fizice si/sau neuromotorii si tulburari psihomotorii
Tulburari de limbaj
Deficiente asociate/ multiple
Educatia speciala si elemente de didactica
Educatia copiilor cu dizabilitati in scoala incluziva
Copilul/adultul cu cerinte speciale, familia si integrarea profesionala..
Noile atitudini fata de conditia sociala, materiala si umana a persoanelor cu dizabilitati sau aflate in dificultate sunt astfel amplu reflectate.
In noua editie, au fost actualizate capitolele referitoare la cadrul conceptual, stadiul actual si tendintele privind reabilitarea, educatia si asistenta persoanelor cu cerinte speciale, psihodiagnoza copiilor cu cerinte speciale, incluziunea scolara, noile tehnologii informatice si educatia speciala, sistemele de comunicare alternativa si augmentativa si instrumentele de lucru.
La acestea se adauga un glosar de termeni frecvent utilizati in psihopedagogia speciala.
Volumul ofera atat o prezentare a institutiilor, metodelor si instrumentelor de interventie, cat si materiale cu caracter practic: fise, protocoale si grile dupa care se realizeaza evaluarea si expertiza copilului cu dizabilitati.
Editia a III-a, revazuta si adaugita Orice demers de integrare a persoanelor cu cerinte educative speciale trebuie sa porneasca de la schimbarea mentalitatilor - conditie esentiala pentru crearea unui cadru conceptual in asistenta acestor persoane si a unor servicii de evaluare si expertiza corespunzatoare