Folclorul muzical, izvor nesecat de inspiratie al artei muzicale, atrage tot mai mult pe creatori, interpreti, muzicologi si nu mai putin pe pedagogi, care raspund de educatia muzicala a elevilor. - Feodor Oancea.
Nadajduiesc ca acest volum va contribui, alaturi de alte publicatii asemanatoare, la imbogatirea materialelor metodice necesare in predarea cursului de teorie si solfegii din invatamantul nostru muzical.
Exercitiile necesare pentru intelegerea de catre elevi a diferitelor probleme intra in atributia profesorului.
De asemenea, capitolele cuprinse in lucrare nu sunt precedate de exercitii tehnice – formule pregatitoare pentru intonarea intervalelor, formule metro-ritmice – intrucat acestea fac obiectul unui tratat de teoria muzicii. nu sunt exprimate prin titluri, ele fiind enuntate practic in structura solfegiiior.
O parte din probleme, cum ar fi acelea de tempo, intensitate, accidenti, ortografie muzicala etc.
Elementele principale – game, intervale, masuri, diviziuni ritmice – sunt prezentate gradat, iar predarea lor, potrivit succesiunii aratate, infaptuiesc scopul instructiv-educativ urmarit.
In continuare, dam cateva indicatii cu privire la desfasurarea materialului.
Folclorul muzical, izvor nesecat de inspiratie al artei muzicale, atrage tot mai mult pe creatori, interpreti, muzicologi si nu mai putin pe pedagogi, care raspund de educatia muzicala a elevilor