Adblue este o Solutie lichida compatibila cu motoare diesel Euro IV, V, VI, care contine uree 32,5% si apa deionizata si este necesara pentru majoritatea camioanelor, autobuzelor si autocarelor care se deplaseaza in Europa.
Comanda rezistentei de incalzire se face de catre modului electronic de control pe baza informatiei primite de la senzorul de temperatura din rezervor.. -11 C) rezervorul mai este prevazut si cu o rezistenta de incalzire.
De asemenea, datorita temperaturii de inghetare a Solutiei Adblue (aprox.
Rezervorul de uree este prevazut cu un senzor de nivel pentru a alerta conducatorul auto in privinta necesitatii alimentarii cu uree.
Aditional sistemul mai poate fi prevazut si cu un senzor de oxizi de azot dupa catalizator, care masoara rata de conversie a catalizatorului.
Acest sistem contine un rezervor de uree, sistem de alimentare cu pompa electrica, modul electronic de control (calculator), injector si catalizator.
Sistemul de injectie cu uree este relativ complex si implica costuri aditionale relativ mari.
Substanta rezultata, ureea, este solida, sub forma de cristale incolore, solubile in apa (H2O).
Ureea CO(NH2)2 se obtine prin procedee industriale, prin combinarea bioxidului de carbon (CO2) si a amoniacului (NH3) la temperaturi si presiuni imalte (150 C, 50 bari).
Denumirea comerciala, in Europa, a acestei Solutii cu uree esteAdblue.
Acesta Solutie este stabila din punct de vedere chimic, punctul de inghet fiind la -11 C.
Din acest motiv se utilizeaza o Solutie pe baza de apa si uree (CO(NH2)2), continutul de uree fiind de aproximativ 32.5%.
In stare libera amoniacul (NH3) este toxic.
Intr-un sistem de injectie de uree (SCR) amoniacul este utilizat pentru reducerea oxizilor de azot (NOx).
Denumirea consacrata a sistemul de injectie de Adblue este SCR - Selective Catalityc Reduction.
Procesul de reducere a oxizilor de azot din gazele de evacuare, utilizand o Solutie pe baza de uree, se numeste reducere catalitica selectiva.
Prin functionarea eficienta a motorului se asigura o reducere de 3-5% a consumului de carburant.
Emisiile de NOx sunt reduse in proportie de 80% iar performantele motorului sunt mult imbunatatite.
Aceasta reactie are loc dupa ardere in sistemul de evacuare.
Sistemul SCR foloseste Adblue si un catalizator metalic montat in sistemul de evacuare a vehiculului, care transforma NOx in vapori de apa si nitrogen atmosferic.
Adblue este produs in baza unor procese industriale stricte, cu respectarea standardelor DIN 70070 si ISO SCR sau Selective Catalytic Reduction este o tehnologie care ajuta la reducerea substantiala a emisiilor de NOx (oxizi de nitrogen) din gazele de esapament si este folosit pentru standardele Euro IV si V.
Este un lichid netoxic, limpede, sigur de manipulat si ecologic.
Adblue nu este nici combustibil si nici aditiv, nu se amesteca cu motorina ci se injecteaza in sistemul de evacuare pentru a produce o reactie chimica.
Adblue este un produs cheie pentru toate vehiculele care folosesc tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction), o tehnologie cu ajutorul carei se reduce nivelul emisiilor toxice si in special al NOx.
In ultimii ani, au fost comercializate si vehicule usoare care necesita Adblue (Mercedes, Audi, Mazda, VW, etc ...).
Adblue este o Solutie lichida compatibila cu motoare diesel Euro IV, V, VI, care contine uree 32,5% si apa deionizata si este necesara pentru majoritatea camioanelor, autobuzelor si autocarelor care se deplaseaza in Europa