„SCRIITORII TRĂDEAZĂ ÎNTOTDEAUNA PE CINEVA.” – Joan DIDIONDeși primul volum de nonficțiune publicat de Joan DIDION, estealcătuit din eseuri și reportaje care au devenit în scurt timprepere stilistice în proza americană a secolului XX.
Ego au maiapărut volumele (recompensat cu National Book Award for Nonfiction),și .. În colecția Anansi.
Volumul cereuneşte toate operele sale de nonficțiune, , a fost publicat deEveryman’s Library în 2006. Împreună cuvolumul , poate fi considerat o lecție deSpre eleganța gândirii,stil și luciditate.„Didion a fost martora elocventă a celor mai insolubile șiîncăpățânate adevăruri ale vremurilor noastre.“ – JOYCECAROL OATES„Ne înfățișează actori și milionari, soții blestemate șiconsumatori naivi de acid, ideologi de stânga și snobi dinaristocrația hawaiiană într-un fel care nu-i face să parămalefici ori fascinanți, ci plini de viață, imperfecți și adeseafrumoși.“ - „Gramatica este un pian la care cânt după ureche.“ - Joan DIDION„O stranietate a operei lui Joan Didion este aceea că cele maiironice afirmații ale sale sunt citite acum ca fiind sincere, iarprovocările ei cele mai sincere sunt privite cu precauție.“ -ZADIE SMITHJoan Didion (1934–2021) este autoarea a cinci romane şi apaisprezece cărți de nonficțiune, printre care şi .
De la o crimă pasională în peisajul sublunarcalifornian și până la San Franciscoul hippy al anilor 1960, mintealui Joan Didion procesează mai curând fluxul subteran al istorieicontemporane, redându-l apoi prin filtrul personalității eicare-și pune amprenta asupra universului contemplat.
După cum s-aspus, Joan Didion privește lumea contemporană cu detașare rece, deparcă ar fi un observator de pe altă planetă, ochiul eisurprinzând însă detalii și implicații ale evenimentelor care lescapă în general „analiștilor“de meserie. „SCRIITORII TRĂDEAZĂ ÎNTOTDEAUNA PE CINEVA.” – Joan DIDIONDeși primul volum de nonficțiune publicat de Joan DIDION, estealcătuit din eseuri și reportaje care au devenit în scurt timprepere stilistice în proza americană a secolului XX