O campanie de propaganda nu apare din senin.
Din Cuprins: Wellington House - propaganda britanica in SUA
Oficiul pentru Servicii Strategice (OSS)
CIA
Agentia de Informare a Statelor Unite (USIA)
CEKA, NKVD, KGB
Comintern-ul si Cominform-ul
Institutii chineze de propaganda
Structurile NATO de PSYOPS si INFO-OPS
Amnesty International
Greenpeace
Cultul eroilor
Legiunea Arhanghelului Mihai (Garda de Fier)
ARLUS
Securitatea..
Au intrat sub lupa analitica si unele institutii aparte de propaganda cum sunt cele private, camuflate sub denumirea de „firme de relatii publice“, sau institutele/centrele culturale ale statelor in strainatate.
Nu a fost ocolita nici propaganda desfasurata de structurile de imagine sau de relatii publice (cum le place acestora sa li se spuna), ale unor organizatii internationale precum NATO, dar si unele ONG-uri de mare vizibilitate, precum Amnesty International sau Greenpeace.
De aceea am inceput cu Marea Britanie, Statul care a institutionalizat propaganda in deschiderea Primului Razboi Mondial si am incheiat cu Romania, pornind de la institutiile Regatului si strabatand apoi culoarele intunecate ale Casei Scanteii si ale sediului CC al PCR din republica populara si ulterior socialista.
Aceasta carte propune o radiografie a principalelor institutii de propaganda ale marilor puteri care au jucat un rol semnificativ in istoria secolului al XX-lea.
Astfel ajungem la institutia de propaganda a statului.
Deoarece propaganda presupune o actiune de influentare premeditata in masa, acest lucru nu se poate face de o singura persoana, ci de un colectiv structurat anume.
Nu de orice fel de oameni, ci de personaje care au interesul, puterea si mijloacele necesare pentru a face acest lucru.
Ea este gandita si apoi pusa in aplicare de cineva anume.
O campanie de propaganda nu apare din senin