Stiinta medicinei duhovnicesti. - Ierotheos, Mitropolit al Nafpaktosului.
Nu suntem ziditi pentru cele mici, ci pentru a deveni dumnezei dupa Har.
Nu „homeostazia”, nu un echilibru al starilor psihologice si sociale, o asa-numita fericire individuala, ci transfigurarea omului intreg si indumnezeirea lui, aceasta este tinta psihoterapiei ortodoxe.
Isi afla atunci tamaduirea sufleteasca si trupeasca.
Cand ajunge sa cunoasca, insa, Harul lui Dumnezeu, toate aceste stari de nesiguranta si intregul sau gol existential se risipesc.
Omul fara Dumnezeu este plin de suferinte, dezamagiri, se afla intr-o stare de salbaticie sufleteasca si are inima impietrita.
Scopul ei este insasi innoirea legaturii omului cu Dumnezeu si cu semenii, iar aceasta se plineste prin tamaduirea ranilor sufletesti si a patimilor, ca rod al unei vieti ascetice si in impartasire de Tainele Bisericii.
Prin intreaga sa Stiinta terapeutica, Biserica nu urmareste sa-i asigure omului un simplu echilibru moral si social.
Practica psihoterapiei ortodoxe.
Stiinta medicinei duhovnicesti