„Cum sa reconstituim sentimentele, reflectiile, reveriile, viziunile pe care strazile si monumentele din Berlinul anilor 1873–1874 i le inspirau lui Eminescu? Am propus denumirea de onirobiografie pentru metoda unui cercetator care, in mod experimental, tine seama de partea de inconstient implicata in perceptia mediului urban si, plasandu-se in locul locuit de personajul sau, nu refuza propria investitie personala a decorului, drept conditie a unei posibile intalniri in spatiul lecturii-proiectie cu eroul sau.
Analiza si interpretarea scrierilor eminesciene trebuie sa se imbine cu reflectia biografica; altfel spus, lectura «operei» sa implice lectura «vietii».“Ilina Gregori.
Inventariind tot ce a scris Eminescu, nu Stim nici cum si-a conceput el insusi opera si nici cine a fost el, autorul Operelor care i se atribuie acum.
Ce Stim despre Eminescu? Ce nu Stim si ar trebui sa aflam? Aceste intrebari au stat la originea cercetarilor mele. „Cum sa reconstituim sentimentele, reflectiile, reveriile, viziunile pe care strazile si monumentele din Berlinul anilor 1873–1874 i le inspirau lui Eminescu? Am propus denumirea de onirobiografie pentru metoda unui cercetator care, in mod experimental, tine seama de partea de inconstient implicata in perceptia mediului urban si, plasandu-se in locul locuit de personajul sau, nu refuza propria investitie personala a decorului, drept conditie a unei posibile intalniri in spatiul lecturii-proiectie cu eroul sau