Lucrarea il introduce pe cititor in problematica densa a motivatiei invatarii si, asa cum afirma autoarea, "pornind de la semnificatia aparte pe care actiunea energizatoare o are in raport cu sustinerea motivationala, este important sa constientizam ca se impune ca orice proces de cunoastere umana sa fie dublat de o sustinere motivationala adecvata ambientului educogen si varstei".
Realitatea educationala demonstreaza prezenta in procesul instructiv-educativ a unui optimum motivational, tocmai prin accentuarea ideii de echilibru intre randament si nivelul de motivare intrinseca..
Indiferent de motivele implicate la un moment dat in actul invatarii, rolul cadrului didactic este acela de a incuraja si cultiva motivatia intrinseca, a carei valoare, multi slujitori ai scolii n-o cunosc.
Lucrarea il introduce pe cititor in problematica densa a motivatiei invatarii si, asa cum afirma autoarea, "pornind de la semnificatia aparte pe care actiunea energizatoare o are in raport cu sustinerea motivationala, este important sa constientizam ca se impune ca orice proces de cunoastere umana sa fie dublat de o sustinere motivationala adecvata ambientului educogen si varstei"