Aceste 30 de Studii cuprind probleme de stricta necesitate pentru tehnica pianistica. - Maria Cernovodeanu.
Aceasta cere concentrare, discernamant si constiinciozitate in munca, conditii indispensabile pentru atingerea scopului: a face muzica.
Principalul este ca fiecare sa fie convins ca prin tehnica nu se intelege numai o velocitate mecanica si neexpresiva, ci educarea si conducerea perfecta si constienta a aparatului muscular, pentru redarea sonora cat mai expresiva a textului muzical in toata complexitatea lui artistica.
Profesorii vor indica fiecarui elev modul de lucru ce va socoti ca fiind cel mai potrivit, dupa, posibilitatile si cunostintele sale. (Ex.: trecerea degetului 1, acorduri, transporturi, poliritmie etc.).
Sunt insa unele probleme la a caror rezolvare ajuta mult un exercitiu premergator.
Exercitiile trebuie lucrate in general dupa ce elevul - in miscare cat de lenta si cu mainile separate - va fi invatat perfect textul studiului insusi.
Studiile foarte simple si scurte capata prin aceste exercitii o dezvoltare mai mare si pot fi folosite atat de copii cat si de adulti.
Astfel elevul ajunge la o perfecta cunoastere a claviaturii si la o siguranta mult mai mare in stapanirea unei probleme pianistice.
Ani de experienta m-au convins ca prin repetarea sub forme diferite a textului de studiat, munca nu mai este mecanizata si plicticoasa, ci devine rationala, constienta si mai interesanta.
La fiecare studiu am indicat in exercitii complementare diferite moduri in care se poate lucra problema respectiva (ritm, transpozitie, dublari sau simplificari, dinamica, etc.).
Aceste 30 de Studii cuprind probleme de stricta necesitate pentru tehnica pianistica