Studii pentru vioara.
Anton Adrian Sarvas [din Cuvant inainte]. - Prof.
Tot asa, pentru acomodarea cu intonatia si schimburile de pozitii in tonalitate unor studii, am gasit necesar introducerea, in prealabil, a gamei cu arpegiile respective: de tonica, sexta si cvarta si sexta, in limita pozitiilor cuprinse in studiul respectiv.
In oranduirea studiilor, am tinut seama de tonalitatile in care au fost scrise, grupandu-le dupa gradul de inrudire tonala, spre a evita unele salturi bruste in studiu.
Numai dupa insusirea acestora se trecea progresiv la tempoul initial.
Metoda sa de predare era aceea de "citire" in prealabil, a tuturor studiilor intr-un tempo dublu de rar fata de cel indicat, pana la obtinerea unei intonatii perfecte si precizii absolute in schimburile de pozitii.
Nedezmintita sa exigenta in ceea ce priveste intonatia isi gasise terenul cel mai propice in studiul acestor caiete.
Hans Sitt de la acest institut, introducand pentru prima oara, in 1906, caietele maestrului sau la Conservatorul de muzica din Bucuresti, preconiza studierea acestora in mod paralel in speta, dupa studiile pozitiei II din Caietul II, recomanda imediat studiile cuprinzand schimburi intre pozitiile I - II din Caietul III si asa mai departe, pana in pozitia V; apoi lucra concomitent studiile din ambele caiete (II si III).
Cecilia Nitulescu-Lupu, absolventa a Conservatorului din Lipsca (Leipzig) si una dintre cele mai stralucite eleve ale prof.
Regretata noastra maestra, prof. 32, cuprinde studiile cu schimburi intre pozitiile I - II - III - IV si V.
Caietul III: 20 de Studii cu schimburi intre pozitiile I, II, III, IV si V Prezentul caiet, al treilea din seria celor cinci din op.
Opus 32.
Studii pentru vioara