Cati dintre contemporanii lui Frank Wedekind s-ar fi gandit ca autorul care i-a scandalizat in atatea randuri, atat prin stilul lui de viata (a cunoscut si experienta detentiei), cat si prin insistenta cu care a adus pe scena temele-tabu ale vremii – in special sexualitatea – va ramane in istorie ca unul dintre marii dramaturgi ai lumii? Datorita modernitatii si fortei viziunii lui Wedekind, astazi, piesele care-i socau pe cenzorii si pe spectatorii sfarsitului de secol al XIX-lea fac parte din marele repertoriu universal. (Victor Scoradet).
Volumul de fata cuprinde, intr-o noua traducere, cele mai cunoscute texte dramatice ale marelui scriitor german: Desteptarea primaverii, Spiritul Pamantului, Cutia Pandorei, Tenorul si Marchizul von Keith.
Cu numai trei ani in urma, ea a cunoscut si la noi o montare de referinta, semnata de Silviu Purcarete.
Nu exista tara in care texte precum Desteptarea primaverii ori Lulu (celebra tragedie alcatuita din Spiritul Pamantului si Cutia Pandorei) sa nu fie puse in scena, periodic, de catre regizori de anvergura.
Cati dintre contemporanii lui Frank Wedekind s-ar fi gandit ca autorul care i-a scandalizat in atatea randuri, atat prin stilul lui de viata (a cunoscut si experienta detentiei), cat si prin insistenta cu care a adus pe scena temele-tabu ale vremii – in special sexualitatea – va ramane in istorie ca unul dintre marii dramaturgi ai lumii? Datorita modernitatii si fortei viziunii lui Wedekind, astazi, piesele care-i socau pe cenzorii si pe spectatorii sfarsitului de secol al XIX-lea fac parte din marele repertoriu universal