Rod al unei laborioase cercetari pluridisiplinare, volumul Elenei Monica Frunzaru, profesoara de limba si literatura anglo-americana, ne propune o seducatoare panorama a uneia dintre cele mai fertile directii ale cinematografului hollywoodian – transpunerea in imagini filmice a literaturii dramatice nord americane a secolului 20.
Manuela Cernat.
Dr. - Prof.
Totodata, stilul fluent si topica ingrijita a frazelor asigura cititorului o lectura agreabila, pe masura temei abordate, calitate de loc neglijabila.
Prin perspectiva istorica si, mai ales, prin acuitatea judeca? ilor de valoare, cercetarea domniei sale se constituie intr-o utila contributie la cercetarea interdisciplinara a spatiului cultural american.
Bine construit, impresionant prin acribia documentarii, rigoarea argumentarii si pertinenta judecatilor de valoare asupra unui capitol important din evolutia culturii contemporane, textul aduce o privire proaspata asupra interferentelor dintre doua arte majore ale epocii noastre, ofera un util indrumar deopotriva celor interesati de interferentele teatru-film, cat si filologilor.
Volumul este cu atat mai binevenit astazi cand in tara noastra studiul textelor dramatice americane ale secolului 20 a fost aproape total abandonat, dintr-un motiv lesne de inteles: disparitia tentatiei fructului oprit.
Lucrarea este importanta si pentru ca, spre deosebire de multe din exegezele devenirii artei cinematografului, autoarea contextualizeaza, priveste evolutia dramaturgiei si a ecranizarii ei in stransa corelare cu peisajul politic si cu reverberarile sociale ale epocii.
Rod al unei laborioase cercetari pluridisiplinare, volumul Elenei Monica Frunzaru, profesoara de limba si literatura anglo-americana, ne propune o seducatoare panorama a uneia dintre cele mai fertile directii ale cinematografului hollywoodian – transpunerea in imagini filmice a literaturii dramatice nord americane a secolului 20