Teatrul si dublul sau urmat de Teatrul lui Seraphin si de alte texte despre teatru.
Infiintat ca o reactie decisa impotriva teatrului purmimetic, refuzand, totodata, sa mai considere Teatrul doarun simplu „muzeu al capodoperelor”, Teatrul AlfredJarry preconizeaza revitalizarea „spectacolului total” sau, altfel spus, a „spectacolului integral”, bazat pe desfoliereadeplina, prin obiecte, sunete si semne, a limbajului fizicsi concret, adica a scriiturii scenice propriu-zise..
Aceasta si pentru ca replicile si gesturile spectaculare contin „o anumita forta de deflagratie”.
E idiot sa reprosezi gloatei ca nu are simtul sublimului […] daca de exemplu multimea actuala nu maiintelege Oedip rege, voi indrazni sa spun ca e vina luiOedip rege si nu a multimii. Antonin ARTAUD „Teatrul Alfred Jarry a fost creat pentru a se servi de teatru, iar nu pentru a-l servi”; in consecinta, spectacolul artaudian are o miza transestetica, metamorfozandu-se intr-o „adevarata operatiune magica”, ale carei efecte tintesc renovarea spirituala a actorului si a spectatorului.
Avem dreptul sa spunem ceea ces-a spus si chiar ceea ce nu s-a spus intr-un fel care sa neapartina, care sa fie imediat, direct […].
Capodoperele trecutului sunt bune pentru trecut: elenu sunt bune pentru noi.
Editia a II-a - Antonin Artaud Trebuie sa o sfarsim cu aceasta idee a capodoperelorrezervate unei asa-zise elite, si pe care multimea nu le intelege; si sa ne spunem ca nu exista in spirit un cartier exclusiv cum exista pentru apropierile sexuale clandestine.
Teatrul si dublul sau urmat de Teatrul lui Seraphin si de alte texte despre teatru