Lucrarea de fata se adreseaza tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, propunand suporturi practic-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica pentru demersurile de (auto)instruire la disciplinele pedagogice sau pentru demersurile didactice intreprinse de practicieni. .
Din dorinta de a se asigura caracterul operational al acestei lucrari, in prezentarea didactica a temelor pedagogice selectate s‑a optat pentru o structura algoritmica alcatuita din: obiectivele/competentele vizate prin studiul temeitermenii si sintagmele-cheiesuportul teoreticorganizatorii cognitivi/schemele prin care sunt esentializate si explicitate continuturilesarcini de reflectie si exercitii aplicativesugestii pentru luarea notitelorrecomandari bibliografice pentru studiul individual.
Lucrarea de fata se adreseaza tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, propunand suporturi practic-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica pentru demersurile de (auto)instruire la disciplinele pedagogice sau pentru demersurile didactice intreprinse de practicieni