Persoanele cu cerințe/nevoi speciale se bazează în parcursul lor existențial pe diferite tipuri de suport ce le facilitează autonomia personală, educația, profesionalizarea, calitatea vieții și, poate cel mai sensibil aspect, incluziunea socială.
Un volum necesar, care completează pregătirea specialiștilor în domeniu și vine în ajutorul familiilor persoanelor cu cerințe/nevoi speciale.
Sunt prezentate metode de integrare educațională și socială de la nivel preșcolar până la nivel universitar, materiale auxiliare ce pot fi folosite ca instrumente de lucru, dar și strategii de incluziune psihosocială ori analize detaliate ale celor mai noi intervenții bionice.
Volumul reunește materiale bazate pe dovezi științifice privind modalități practice de abordare a incluziunii pe patru mari paliere: eficacitatea programelor implementate la noi, reabilitare, intervenții complementare și intervenții bazate pe tehnologie.
Autorii acestui volum ne oferă o serie de soluții bazate pe evaluarea holistică a nevoilor lor și furnizarea integrată a serviciilor de terapie, recuperare și reabilitare în plan social și profesional, fără a ignora formarea unor specialiști în domeniul incluziunii și extinderea programelor de supraspecializare pentru cadrele didactice ori dezvoltarea programelor de sprijin în procesul de tranziție spre o viață normală al persoanelor cu dizabilități.
Persoanele cu cerințe/nevoi speciale se bazează în parcursul lor existențial pe diferite tipuri de suport ce le facilitează autonomia personală, educația, profesionalizarea, calitatea vieții și, poate cel mai sensibil aspect, incluziunea socială