In conformitate cu programa scolara in vigoare, pentru clasele V-VIII.
Ilustratiile, fie ca este vorba de harti mute, de harti fizice sau politice, de fotografii, scheme sau grafice (de tipul climogramelor, piramidelor de varsta, graficelor procentuale etc.) sunt clare, atractive, in conformitate cu nivelul de varsta si de intelegere al elevilor, fiind un real suport in evaluarea corecta a acestora..
Fiecare test, care este proiectat pe doua pagini, este insotit de un sugestiv si util suport grafic si cartografic, menit sa ofere utilizatorilor o gama cat mai larga de situatii-problema.
Fiecare unitate de invatare are, in deschidere, o sinteza care esentializeaza informatiile teoretice referitoare la fenomenele geografice respective, in continuare fiind proiectati itemi care valorizeaza gandirea critica, comparatia, problematizarea, eseul structurat sau liber, schemele logice sau elementele de joc didactic (aritmogrif), precum si modele de fise de lucru.
Succesiunea testelor respecta structura continuturilor programei scolare si acopera urmatoarele capitole: Test initial, Pamantul ca planeta, Relieful Pamantului, Atmosfera - caracteristici generale, Hidrosfera, Biosfera, Notiuni de Geografie a populatiei si asezarilor, Resursele naturale si activitatile antropice, Test sumativ.
Lucrarea este conceputa pe baza competentelor generale si specifice din Curriculum national, aducand elemente de noutate in ceea ce priveste tehnologia de elaborare procedurala a itemilor si a cerintelor acestora.
In conformitate cu programa scolara in vigoare, pentru clasele V-VIII