• repere de interpretare• exercitiiCartea aceasta se adreseaza atat elevilor, prin oferta de analize, interpretari literare, exercitii, cat si profesorilor, carora le sugereaza un model metodic coerent.
Sunt prezentate, intr-un stil limpede, fise de lectura structurate atent, care pot fi adaptate de profesori in functie de nivelul clasei..
Se ofera elevilor directii de abordare a operelor, elementele-cheie pentru intelegerea si interpretarea textului, aplicatii ale cunostintelor de teorie literara.
S-au evitat comentariile de-a gata, spaima elevilor obligati sa le memoreze, pentru ca profesorul nu trebuie sa impuna elevului ce sa spuna, ci sa-l obisnuiasca, printr-un demers didactic gradat, cu un stil de a privi textul literar.
In spiritul programei, s-a urmarit nu Limba ca sistem abstract, ci Limba vie, contemporana, in concordanta cu interesele elevilor si cu mediul socio-cultural in care ei se dezvolta.
S-a avut in vedere modelul comunicativ-functional, care presupune studiul integrat al limbii, al comunicarii si al textului literar.
Volumul abordeaza Texte literare din toate manualele utilizate in scoala, fiind, implicit, un ghid de lectura, care aduce informatii suplimentare despre viata si creatia fiecarui scriitor, despre contextul literar in care au aparut operele analizate.
Ca auxiliar didactic, lucrarea respecta programa de Limba si literatura romana, dar are un caracter deschis, in sensul ca tine seama de ceea ce propun/cer manualele. • repere de interpretare• exercitiiCartea aceasta se adreseaza atat elevilor, prin oferta de analize, interpretari literare, exercitii, cat si profesorilor, carora le sugereaza un model metodic coerent