Simona Vintila s-a orientat inspirat catre o zona deloc acoperita in teatrologia romaneasca oprindu-se analitic asupra evolutiei Teatrului German de Stat din Timisoara.
OLTITA CINTEC.
Simona Vintila surprinde foarte bine evolutia complexa a institutiei de la o sectie care viza minoritatea germana din Banat la un teatru al carui nume a ajuns gratie realizarilor artistice in atentia nationala si europeana.
Ca parte a trupei a avut in plus si motivatia celui implicat in activitatea TGST si sansa de-a cunoaste direct de la sursa o etapa despre care a scris.
Pe de alta parte o privire din interior ca martor direct al unei parti a perioadei asezate sub lupa autorul facnd parte din ansamblul acestui teatru din anul 2000.
Pe de o parte una detasata de cercetare a trecutului prin recurs la informatii obiective colectate prin studierea arhivelor a tuturor categoriilor de materiale care marturisesc despre parcursul unui asezamant teatral.
Interesanta este si dubla perspectiva propusa.
Optiunea atesta din start necesitatea teoretica a cercetarii intreprinse reusind acoperirea uui gol de istorie a teatrului contemporan din Romania.
Asa cum se precizeaza este prima cercetare in limba romana a evolutiei organizatorice si artistice a acestui teatru de stat infiintat in anul 1956.
Simona Vintila s-a orientat inspirat catre o zona deloc acoperita in teatrologia romaneasca oprindu-se analitic asupra evolutiei Teatrului German de Stat din Timisoara