Cartea Ioanei Maria Stăncescu operează un chiuretaj deloc tandruprin viața unei fiice–femei–mame–iubite în punctul său demaximă tensiune. esteprimul ei roman.. În 2011, și-a lansat blogul asa-si-asa.ro.
A semnat articole și reportaje în publicațiafrancofonă Regard.
CorinaSabău, jurnalistă și scriitoareIoana Maria STĂNCESCU s-a născut la București, în 1975, și astudiat limba și literatura franceză la Universitatea București.
După câțiva ani de presă scrisă, a devenit redactor la emisiunileîn limba franceză la Radio România Internațional, unde lucreazăși-n prezent.
Ada îndepărtează toate straturile care îi suntstrăine, își redescoperă corpul, își revizitează trecutul, sereinventează fără să mai cedeze presiunilor și exigențelor dinafară, venind cu propriile opțiuni.
Cu fiecare ușă pe care o deschide, Ada devine tot mai umană și nuse ferește să se expună cu toate slăbiciunile ei, ca în final, lacapătul acestui demers curajos, Ada să ajungă — folosind celebraexpresie a Virginiei Woolf — în acea „cameră doar a ei".
Confruntată cu o situație-limită,Ada își dă seama că rolul pe care îl juca de mulți ani, desoție, de „ascultătoare cuminte și speriată", nu i sepotrivește.
Pentru căte scutură și-ți amintește că se poate și altfel, că poțioricând s-o iei de la capăt.
Pentru că reușește, în acelașitimp, să fie literatură și să creeze o învingătoare.
Dramaschizoidă a femeii mature eșuate în rol de mamă se transformă, cuprilejul unui punct de cotitură, într-o zbatere între dreptul la oviață proprie și păstrarea echilibrului în universul familial.
Povestea de iubire, fie ea și una la distanță, imposibilă, dar cuatât mai ușor de dus, vine ca un colac de salvare, iar eroina o(re)trăiește ca pe o a doua șansă, cu disperarea specifică acelor care nu mai au timp — totul într-o atmosferă cu iz parizian.
Mara Wagner, jurnalistă și scriitoareAm intrat în povestea Adei de la prima pagina și știu ca voirămâne în ea multă vreme.
Cristina Hermeziu, jurnalistă și scriitoarebalansează cu grație feminină între amintirile încă vii aletinereții și prezentul unei realități necruțătoare.
Specialitatea autoarei este descrierea acestui decalajdureros și izbăvitor deopotrivă, la fel cum fantasma iubirii dinadolescență devine, la maturitate, un rezervor de apă vie și demelancolie. Însă așa cum geografia Bucureștiului — loc geometricpentru terapie și divorț, și cea a Parisului — locul geometric aliubirii și romantismului — sunt radical diferite, timpul interior,vast ca o catedrală, nu mai corespunde celui fizic, ritmat detratament.
Deși pare să o dea peste cap, o veste năucitoareo ajută de fapt să scape de zgură, frici și culpabilizărirefulate.
Cartea Ioanei Maria Stăncescu operează un chiuretaj deloc tandruprin viața unei fiice–femei–mame–iubite în punctul său demaximă tensiune