O distopie virulenta, luxurianta, lumea ei semanand din ce in ce mai mult cu a noastra, noul roman al lui Boualem Sansal avertizeaza asupra proliferarii extremismului religios in zonele fragile ale societatii actuale. — Boualem Sansa.
Prima ratiune a vietii este de a te apara si de a-ti apara libertatea. […] Romanul meu critica totul, islamismul, mondializarea, capitalismul, politica de tergiversare, cultivarea fricii, ignoranta etc., pe scurt, tot ceea ce pune omul in situatii de inferioritate si il impinge sa astepte ajutorul de la altcineva, in loc sa si-l dea singur.
Iar asta rezuma bine cartea.
Faptul ca Erlingen duce cu gandul la Germania, iar trenul, la Shoah pune, intr-un fel, problema lui Dumnezeu si a responsabilitatii acestuia.
Impreuna insa se potrivesc.
Prea prozaic, si el ma deranja.
Apoi m-am hotarat pentru Trenul de Erlingen.
Era prea pompos si ma deranja.
La inceput m-am gandit la Metamorfoza lui Dumnezeu.
Este greu sa gasesti titlul potrivit.
Povestea pare a fi creatia lui Elisabeth Potier, o profesoara pensionara pariziana care, victima a atentatului de la Bataclan, iese din coma si, sub aceasta noua identitate, incearca sa semnaleze astfel dezastrul produs de raspandirea unei religii sectare.
Populatia asteapta cu nerabdare sa fie evacuata de un ipotetic tren salvator care nu mai soseste.
In corespondenta cu fiica ei Hannah, aflata la Londra, pe un ton neconventional si sarcastic, Ute o tine la curent cu ceea ce se intampla in orasul aflat sub asediul unor invadatori misteriosi – „Slujitorii universali“ –, care au decis ca intreaga lume sa se supuna zeului lor.
Erlingen este un orasel elegant, fief al inaltei burghezii germane, in care locuieste Ute von Ebert, ultima mostenitoare a unui puternic imperiu financiar.
O distopie virulenta, luxurianta, lumea ei semanand din ce in ce mai mult cu a noastra, noul roman al lui Boualem Sansal avertizeaza asupra proliferarii extremismului religios in zonele fragile ale societatii actuale