Artist european, care a fost si este o punte intre sculptura din Romania si cea din Franta, un occidental marcat de amintirile tineretii sufocate de regimul politic autoritar si de lipsuri de tot felul, un eliberat care a reusit nu doar sa se adapteze altei lumi, ci sa‑si faca in ea, cu propria arta, un epicentru, Doru Covrig isi spune, in paginile ce urmeaza, povestea.
Seriile tematice dedicate Golemului sau Dictatorilor, realizate in Franta, sunt o prelungire a acestui context romanesc, incarcat de teama, devenit in final de o generalizata, tulburatoare actualitate.
Ileana Pintilie.
Remarcabile sunt pasajele creionand contextul bucurestean, in care artistul s-a format (profesori sau alti artisti) cu o deplina intuire a realitatii politice din acei ani.
Traind in diaspora de multe decenii si implinindu-si cariera artistica pe scena pariziana, dar si internationala, Covrig aduce in actualitate momente existentiale interesante alaturi de colegi de generatie sau de exil.
Ea insumeaza relatari despre lumea romaneasca de dupa Al Doilea Razboi Mondial, Timisoara postbelica, Institutul de Arte „Nicolae Grigorescu”, lumea culturala a Bucurestiului din perioada ’70‑’80, dar si despre cea a Parisului din anii ’80 si pana mai azi, despre Japonia si SUA, despre prezenta sa la Bienela de la Venetia, din 1995, dar si despre iubire, paternitate, prietenie, familie, fotografie, singuratate, batranete.
Robert Serban Dialogul lui Robert Serban cu sculptorul Doru Covrig dezvaluie unui public interesat fragmente inedite de arta recenta.
Artist european, care a fost si este o punte intre sculptura din Romania si cea din Franta, un occidental marcat de amintirile tineretii sufocate de regimul politic autoritar si de lipsuri de tot felul, un eliberat care a reusit nu doar sa se adapteze altei lumi, ci sa‑si faca in ea, cu propria arta, un epicentru, Doru Covrig isi spune, in paginile ce urmeaza, povestea