Vietile scrisului.
Sumar: &bull
Literatura, paradisul de langa noi &bull
Vietile scrisului &bull
Ion Pillat despre prestigiul actualitatii &bull
Patimile dupa Slavici &bull
Lucian Blaga Omul ca fiinta istorica &bull
Mircea Vulcanescu, o exceptie ametitoare &bull
Emil Cioran despre paradisul vietii ca loc de tortura &bull
Insurectie estetica la Tudor Arghezi &bull
Marin Preda despre violenta, despre razboi, despre istorie &bull
Augustin Buzura Fictiune si nonfictiune &bull
O intalnire cu Fanus Neagu in secolele XXI-XXIV &bull
Eugen Simion despre un anumit Timp &bull
Nicolae Manolescu Al treilea ochi, cel critic &bull
Mircea Martin Radicalitate si fidelitatea criticului fata de opera &bull
Dan Haulica, un boier al culturii romane &bull
Dimitrie Bolintineanu Ne mai plac romanticii? &bull
Intre traditie si sincronism.
Maria sa, lectorul, ramane stapan sa o descopere.
Preferintele conceptuale sau estetice, atat de diferite de la un autor la altul, au avantajul de a ocupa prim-planul doar prin valoare.
Traditia nu intra in conflict cu modernitatea, exceptand situatfile revoltatilor fara cauza.
O carte afurisita nu este una de neglijat, modernitatea nu neaga traditia, ci o continua.
Ma refer la cei care asaza lumea intr-un decor nou, alunga banalitatea sau, daca nu, o fac mai putin vizibila.
Artistii razvratiti au schimbat si au innoit.
Prestigiul actualitatii In literatura romana, in arta, in general, au existat rebeliuni si trebuie sa fim multumiti ca acestea s-au produs.
Vietile scrisului