editia a treia Credinta ortodoxa nu este abstracta, ci personala. † Kallistos, Mitropolit de Diokleia. 5, 32).
Si fie ca noi toti, ori ca suntem casatoriti, ori monahi, ori celibatari, privind la icoanele insufletite ale Sfintei Treimi in paginile ce urmeaza, sa ajungem la o mai adanca pretuire si intelegere ale acestei „mari taine” (Efes.
Ca unire vesnica intre doua persoane unice si vesnice, Taina Nuntii nu are alta menire decat aceasta. Fie ca toti sotii si sotiile care citesc aceasta carte sa fie invredniciti, prin rugaciunile sfintilor pomeniti aici, sa aduca, pe cat de deplin se poate, ofranda cununilor nuntii lor lui Hristos Imparatul.
Prin dragostea reciproca si partasia vietii, amandoi – impreuna cu copiii lor, daca Dumnezeu le-a daruit urmasi – sunt chemati a se aduce unul pe altul mai aproape de Hristos.
Telul suprem al casatoriei este ca sotul si sotia sa se ajute unul pe altul sa intre in Imparatia cerurilor.
In exemplele alese uimeste, mai inainte de toate, diversitatea lor, care acopera aproape patru mii de ani, din vremea Vechiului Testament pana in zilele noastre.
Aceasta carte ne aduce aproape cateva persoane deosebite, care s-au distins prin faptul ca au aflat sfintenia si desavarsirea intru Hristos cu precadere pe calea casatoriei.
Menirea sa nu este aceea de a elabora principii generale ori vreun cod teoretic de conduita morala, ci mantuirea tuturor oamenilor – fiinte unice si irepetabile, zidite dupa chipul lui Dumnezeu. editia a treia Credinta ortodoxa nu este abstracta, ci personala