Carmen Ferrándiz García Profesoară de psihologie evolutivă și educațională la Universitatea din Murcia María Dolores Prieto Sánchez Profesoară emerită de psihologie a dezvoltării și educației la Universitatea din Murcia Este important să clarificăm ce înțelegem prin conceptul de „abilitate înaltă“.
Această carte analizează ce este abilitatea înaltă, care sunt caracteristicile persoanelor cu abilități înalte, cum pot fi ajutate să-și dezvolte în mod deplin potențialul, modul în care abilitatea înaltă este legată de creativitate și inteligență și care sunt stereotipurile cu privire la această temă..
Datorită cunoașterii acestor factori-cheie pentru succesul educațional, potențialul este realizat prin experiență și practică deliberată.
Dar cum se concretizează și se materializează abilitatea înaltă? Expertiza, sclipirea și performanța, produse ale unei serii de factori psihologici (pasiune pentru învățare, perseverență, angajament față de sarcină ș.a.), sunt cele care ajută oamenii extraordinari să facă față provocărilor, să atingă obiectivele de învățare și să-și dezvolte potențialul.
Tendința actuală este de a vorbi despre „capacitate intelectuală ridicată“, cu referire clară la persoanele cu aptitudini remarcabile de a învăța și de a obține performanțe, și despre „talent“, cu referire la persoanele cu aptitudini extraordinare și resurse specializate în domenii sau câmpuri specifice.
Carmen Ferrándiz García Profesoară de psihologie evolutivă și educațională la Universitatea din Murcia María Dolores Prieto Sánchez Profesoară emerită de psihologie a dezvoltării și educației la Universitatea din Murcia Este important să clarificăm ce înțelegem prin conceptul de „abilitate înaltă“