Descriere: Plansa cu imaginea marii si 12 stickere „barcute”, avand spatii destinate scrisului, unde copilul/adultul va nota numele persoanelor pe care cel mic alege sa le ierte.
Bineinteles, se va accentua ideea ca atunci cand sunt iertati, trebuie sa se straduiasca sa nu repete greseala..
Astfel, prin activitatea facilitata de aceasta plansa, ii vom incuraja sa fie mai ingaduitori, inclusiv cu propria persoana.
Beneficii: cresterea tolerantei la frustrare, gestionarea emotiilor neplacute, acceptarea realitatii ca fiecare om greseste uneori, optimizarea relatiilor interpersonale si dezamorsarea conflictelor.
Sugestii de lucru: adultul il poate deprinde pe copil sa practice iertarea, sa linisteasca apele involburate din sufletul sau, alegand ca Barcutele sa pluteasca linistit, pe fiecare mentionand „Te iert, X/Y…”, iar dedesubt, motivul pentru care il/o iarta, scris intrun cuvant-cheie („minciuna”, „furt”, „cearta”, „jignire” etc.).
Mentiune: plansa poate fi utilizata in activitati individuale, conform sugestiilor de mai sus, dar are aplicabilitate si pentru grupuri mici, pe care copiii le frecventeaza des – fiecare copil pune pe mare cate o barcuta a iertarii (sunt vizati membrii grupului), la sfarsitul saptamanii/la doua saptamani/la o luna, cei mici constientizand ca este important sa se ierte intre ei atunci cand gresesc si ca iertarea constituie o cale de a aplana conflictele care apar in grup, fara a apela continuu la adulti.
Alteori, copiii se supara pe ei insisi, cand gresesc sau considera ca isi dezamagesc parintii.
Uneori, copiii se supara pe obiecte/animalutele de casa; in consecinta, ei pot pune in barcute si denumirile acestora, daca este cazul, pentru a se elibera de emotiile neplacute asociate.
Pe mare, pot sa pluteasca o singura barcuta a iertarii sau mai multe, in functie de numarul de persoane invocate de catre copil.
Descriere: Plansa cu imaginea marii si 12 stickere „barcute”, avand spatii destinate scrisului, unde copilul/adultul va nota numele persoanelor pe care cel mic alege sa le ierte