Prefata de Paul Aretzu Imagine coperta I: Dorel Gaina (colaj fotografic, 2018) Victor Constantin Marutoiu actualizeaza/modernizeaza un traditionalism de cea mai buna factura, din perioada interbelica.
Detine Trofeul Festivalului National de Poezie Virgil Carianopol (editia a XXIII-a), Premiul Publicului pentru Poemele Locuirii &ndash
Festivalul International BATRA, Premiul National de Poezie Titu Radoi &ndash
Atelierul National de Poezie Serile la Bradiceni , Marele Premiu Dosoftei &ndash
Festivalul International de Literatura Lumina lina , Premiul Revistei literare Steaua &ndash
Concursul National de Creatie Literara, Proza si Eseu Octavian Goga &ndash
Mult iscusita vremii slova (editia a V-a)..
A publicat volumele de poeme: Sabiile luminii (1998), Dinerom (2000), Calatorie pe aripa unui inorog (2001), Macii din Gradina Ghetsimani (2002), Clepsidra din care curge sange (2004), Psalmi pentru ingerul meu (2006; editia a II-a, 2007), Ora soarelui (editie bilingva romana-engleza, 2008; editia a II-a, 2013), Pasii ochilor de seara (2012), Cantarile Silvaniei (2014), Copacul timpului arzator (2016) – volum distins cu Marele Premiu la Festivalul International TIMAF (2017) si Premiul Juriului la Concursul National de Poezie George Cosbuc (2017).
A debutat cu versuri in revista Caligrafiile diminetii (1995).
Este referent cultural la Casa de Cultura a Studentilor din Cluj-Napoca, cercetator stiintific la Facultatea de Teologie Ortodoxa (UBB), profesor de sah la Clubul Sportiv Juniorul Cluj, membru al Uniunii Scriitorilor din Romania &ndash
Filiala Cluj, coordonator al cenaclurilor literare Vox Napocensis , Traian Brad, Observator si Lyra .
O perspectiva a teologiei biblice contemporane in cadrul aceleiasi universitati.
In 2014 a sustinut teza de doctorat Anghelologia Noului Testament. - Paul Aretzu Victor Constantin Marutoiu (18 iulie 1981, Cluj-Napoca) a absolvit Facultatea de Teologie Ortodoxa a Universitatii Babes-Bolyai.
Lirismul sau, autentic, autoreflexiv, are, deopotriva, o coordonata mi(s)tica si alta ascetica (una stilistica, alta eidetica), reusind o proportionare perfecta.
El renunta total la descriptivism, la tabloul biblic, ascensionand spre o spiritualitate proprie poeziei, dematerializand, textualizand o realitate gandita.
Prefata de Paul Aretzu Imagine coperta I: Dorel Gaina (colaj fotografic, 2018) Victor Constantin Marutoiu actualizeaza/modernizeaza un traditionalism de cea mai buna factura, din perioada interbelica