„In primul an de facultate, am urmat cursul de arheologie al profesorului Radu Florescu. franceza La septième partie du monde, Non Lieu, Paris, 2017), Nici o clipa Portasar (Cartea Romaneasca, 2015), Trecerea (Cartea Romaneasca, 2016, Premiul „Ziarul de Iasi“, nominalizata la premiile USR) si Chihlimbar, Polirom, 2017. Din 2016 tine rubrica saptamanala de arheologie din Dilema veche..
Romane: Aproape a saptea parte din lume (Humanitas, 2010, tr.
U., 2013, Premiul „Mircea Ivanescu“), Tulburarea la fiintele vii (Limes, 2014), Doi oameni intr-o poza (Limes, 2015) si Adagietto (FrACTalia, 2016).
T.
Volume de poezie: Altera pars (A.
Burse doctorale si post-doctorale la Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne, Universitatea din Oxford, Institutul Arheologic Albright din Ierusalim si Colegiul Noua Europa din Bucuresti. Volume academice: Describing and Interpreting the Past (Editura Universitatii din Bucuresti, 2010) si Dictionar de mitologie greco-romana (coautor, Corint, 2011).
A participat la sapaturi arheologice in tara, in Germania, Franta, Anglia, Maroc, Israel si in special in Turcia (la Milet, Troia si Gordion). 1976) este doctor in arheologie si scriitor.
Nu prin genealogii culturale, ci prin murdarirea sistematica a mainilor – ca in arheologie.“ – Catalin PAVEL Catalin Pavel (n.
De la mormantul lui Adam si al Evei la cele ale soldatilor din Primul Razboi Mondial, de la papirusul orfic de la Mangalia la inscriptiile dintr-un bordel pompeian, cititorul e invitat sa participe la un experiment neobisnuit in dinamica istoriografica a iubirii.
Dar si ca obiectele – si oasele –, oricat de fragmentare, spun ceva ce textele despre iubire nu vor putea niciodata spune.
Cum altfel sa aflam cat de straina (sau nu) ne este o imbratisare anonima din Epoca Fierului?Studiile de caz propuse in acest volum arata ca dragostea n-a aparut odata cu romanul.
In preistorie de exemplu, acolo unde sursele scrise lipsesc, Arheologia e singura metoda, buna-rea, de a intelege ce se intampla intr-un cuplu.
In orice caz, asta mi-as fi dorit! Salut, prin urmare, un autor cu care ma identific admirativ: daca l-as fi intalnit in primul an de facultate, mi-ar fi devenit, probabil, model.“ – ANDREI PLESU „Uneori nu ne ramane decat sa reconstruim sentimentele plecand de la cultura materiala – chiar daca asta pare o ambitie nestiintifica.
Acum, citind cartea de fata despre «Arheologia iubirii», mi-am dat seama ca – si daca ramaneam arheolog – as fi ilustrat mai curand uneltele, optica, stilul si temele lui Catalin Pavel.
Profesorul a avut generozitatea sa-mi dea, la sfarsitul anului intai (cand cursul lui se incheia), un sfat parintesc: «Opteaza pentru arheologie, caci in anii care urmeaza o sa te inhate marii profesori Schileru, Frunzetti, Haulica si am sa te pierd!» Cam asa s-a si intamplat, dar interesul pentru lumea veche (consolidat si prin pedagogia lui Constantin Noica) a ramas viu si divers in continuare.
M-a pus sa invat, cat de cat, latineste si m-a luat, in practica de vara, la Capidava, santierul sau preferat din Dobrogea. „In primul an de facultate, am urmat cursul de arheologie al profesorului Radu Florescu