„Bulacu a debutat cu motive figurative voit banale, prin tatonarea intimității casnice (…), a întâlnit apoi, muzeal, armurăriile, a bifat teme mito-culturale (Ciclopul, Oglinda, Metamorfoza etc), și-a adjudecat câteva prezențe animaliere (oaia jupuită, capul de berbec, taurul coridei provensale, peștele, melcul, fluturele).
Ediție bilingvă (română-engleză) Monografie coordonată de Aurelia Mocanu Concepție grafică: Claudia Tache Texte critice: Aurelia Mocanu, Doina Pădulean, Adrian Guță Versiune engleză: Samuel Onn. În anul 2004 a fost distins cu Ordinul Meritul Cultural în grad de ofițer.
Este membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România și doctor în Arte Vizuale (cu lucrarea Legitimarea graficii militante între retorism și eficiență). “ - Adrian Guță Aurel Bulacu (n.1947, Craiova) a absolvit Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu“ din București – secția grafică, avându-i ca profesori pe Vasile Kazar, Ion State sau Iosif Molnar.
Aurel Bulacu are o contribuție importantă la detabuizarea reprezentărilor erotice în arta contemporană românească. (…) Actul iubirii nu lipsește din iconografia autorului. “ – Aurelia Mocanu „Corpul feminin apare în variate ipostazieri, de la unele primitiviste, amintind de idolii preistorici ai fertilității, până la cele de o tulburătoare, proaspătă senzualitate definită prin curbele pline ale desenului și semnalele cromatice, fie interne, fie, dimpotrivă, delicate.
O mână tăiată, intruzivă imaginii, devine elementul-titlu mână, cum știau și suprarealiștii. (…) Fragmentarea corpului creează supraîncărcarea de sens a părții detașate.
Dar specificul corpo-realității lui este tranșarea: relicvele-rest se dovedesc, la nivel plastic, mai locvace.
De la imaginea cuplului cu trupuri prizoniere a zăbovit, incantatoriu-rabelaisian, asupra torsului feminin (în cea mai recentă decadă).
Treptat, corpul uman va deveni un ordonator central de semnificații. „Bulacu a debutat cu motive figurative voit banale, prin tatonarea intimității casnice (…), a întâlnit apoi, muzeal, armurăriile, a bifat teme mito-culturale (Ciclopul, Oglinda, Metamorfoza etc), și-a adjudecat câteva prezențe animaliere (oaia jupuită, capul de berbec, taurul coridei provensale, peștele, melcul, fluturele)