Cercul aperceptiei. - Adrian Michiduta.
Pedagogul roman a pus accentul pe sistematizarea lectiei, pe procesul receptarii de catre elevi a cunostintelor si pe autoritatea profesorului.
Sistemul treptelor didactice formale elaborat de Herbart si preluat si adaptat nevoilor invatamantului de la noi de Stefan Velovan a contribuit, in mod substantial, la dezvoltarea teoriei sistemului de instructie pe clase si lectii, oferind corpului didactic, mai ales invatatorilor, o tehnica de instruire care ingaduia organizarea unei activitati sistematice a elevilor.
Acest lucru inseamna a ne fixa ideile cat mai bine in constiinta si a privi cu seriozitate tot ceea ce sta in legatura cu preocuparile noastre constante, inseamna, de asemenea, a ne disciplina atentia, spre a o avea oricand in ajutor la dobandirea de cunostinte noi.
In aceasta mica lucrare, pedagogul Stefan Velovan (1852-1932) ne recomanda sa ne educam aperceptia.
Herbart care a reusit sa elaboreze un sistem psihologic de organizare a activitatii didactice a educatorului cu elevii in scopul constituirii cunostintelor intr-un sistem.
Fr.
Autorul pleaca in cercetarea sa de la teoria aperceptiei si a atentiei involuntare a lui J.
Monografie psihologica asupra treptelor didactice formale a vazut lumina tiparului in 1895, adica acum 129 de ani la Bucuresti, in Lito-Tipografia Codreanu &
Savoiu si este o editie bibliofila.
Monografie psihologica asupra treptelor didactice formale Brosura Cercul aperceptiei .
Cercul aperceptiei