Prezenta interpretare ideologica sau perspectivista a operei platoniciene porneste de la premisa ca Platon a fost un om politic ce a dorit reformarea cetatii sale pe calea educatiei.
Rezultatul demersului este prezentarea platonismului ca un program politic, ale carui momente sunt: impunerea continutului gnoseologic al virtutii; resemnificarea dialectica a nemuririi sufletului si inventarea Ideilor pentru crearea unei noi religii a Erosului ca alternativa la conceptiile fizicalistilor si la ateismul si relativismul sofistilor; compunerea unui model al cetatii ca reprezentare a dreptatii; reconstructia dialectica a lumilor sensibilului si inteligibilului; transferarea cetatii drepte intr-o istorie ideala a atenienilor..
Coerenta intregului demers interpretativ este decisa de cateva repere metodologice: pentru Platon, filosofia era o preocupare strans legata de politic; exista in viata filosofului evenimente decisive ce i-au influentat opera, fapt ce poate fi lecturat intr-o anume periodizare; dincolo de aparentul fragmentarism al platonismului, se constata anumite continuitati complementare temei.
Noutatea lucrarii Cetatea lui Platon o reprezinta faptul ca interpreteaza toate scrierile platoniciene din perspectiva propusa, fara a urmari acuzarea filosofului, ci intelegerea resorturilor si determinarilor ce au stat la originea constructiei sale teoretice.
Tema identificata in scrierile platoniciene este impunerea unui nou continut al virtutii pentru edificarea unei noi cetati guvernate de filosoful-rege.
Prezenta interpretare ideologica sau perspectivista a operei platoniciene porneste de la premisa ca Platon a fost un om politic ce a dorit reformarea cetatii sale pe calea educatiei