Entuziasmul incredibil al descoperirii orasului se regaseste in suita de lucrari dedicate Pietei Cybele din Madrid. - Andreea PASTARNAC.
E o placere a contemplarii si a unui joc subtil al intelegerii si neintelegerii alfabetului desenului.
Piata se reasaza, cladirile se dezvaluie superbe, intr-o scriere care se cere descifrata.
Inca o data, Cybele si-a miscat carul.
Artista s-a reintors in acelasi loc, in aceasta intersectie majora a fluxurilor energetice ale orasului.
Artista reuseste o punere in scena iesita din comun: Cybele pare ca stapaneste intregul mecanism al pietei, al rotatiei magice.
Iar Cybele se invarte, dreapta si totusi cazuta in transa, in carul tras de lei.
Imaginea pietei este redata folosind culori transparente peste culori transparente, cu usoare irizatii de nuante ale cerului si vegetatiei, iar din aceasta reflexie, cladirea se profileaza.
Palatul se intrupeaza parca in timp ce este privit, strat dupa strat, dintr-un desen fin, cu multe suprapuneri, de parca in locul culorilor de apa ar fi folosite lacuri si vernis.
E un fel de pictura transparenta.
Aceasta miscare se naste dintr-o tehnica speciala a artistei, care combina transparenta tuselor de acuarela, cu liniile desenului, realizat si el doar din culori de apa.
Intr-un joc foarte subtil al spatiului, cladirea care domina peisajul, Palatul Comunicatiilor, pare ca se multiplica de una singura, avanseaza si se departeaza ochiului privitorului, devine un personaj, care intr-o miscare a lamelelor evantaiului, dezvaluie inca un detaliu, inca o coloana, o cariatida sau un frontispiciu.
Entuziasmul incredibil al descoperirii orasului se regaseste in suita de lucrari dedicate Pietei Cybele din Madrid