Am arătat [...] că baladele Miorița, Meșterul Manole, Soarele și Luna și într-o anumită măsură, Voichița formează templul arhaic al culturii populare românești și că ele par să fie opera unuia și aceluiași autor, care lucrează cu același material, cu aceleași unelte și cu aceleași culori.
Iar când vede că el a reușit să facă ceea ce ea considera că e imposibil, se sinucide.”Autorul.
Ea încearcă să găsească argumente care să-l facă pe frate să abandoneze ideea de a o lua în căsătorie, astfel spus, ea condiționează acceptarea căsătoriei cu el de realizarea unor lucruri supraomenești, în speranța că el va eșua.
Cei doi sunt frați de caractere cu totul deosebite, căci el arde de dragoste pentru singura fată din Univers, care corespunde idealurilor lui de frumusețe, pe când ea nu e numai o femeie frumoasă și îndemânatică, ci și una cu o conștiință religioasă de neclintit. Și aici el știe să dea forță mitului prin aceea că așază la originea celor doi aștri o relație erotică, interzisă între frați. Într-o exprimare mai modernă am putea spune că ele sunt opere din aceeași generație, unitatea lor putând fi recunoscută cu ușurință................................................................................................................................................................................În Soarele și Luna, poetul [...] abordează mitul genezei celor doi aștri.
Am arătat [...] că baladele Miorița, Meșterul Manole, Soarele și Luna și într-o anumită măsură, Voichița formează templul arhaic al culturii populare românești și că ele par să fie opera unuia și aceluiași autor, care lucrează cu același material, cu aceleași unelte și cu aceleași culori