Una dintre cele mai interesante, complexe și utile proprietăți ale creierului nostru este capacitatea de a învăța.
Dar cum sunt codificate informațiile de către creierul nostru astfel încât să ne fie la îndemână? Cum sunt învățate lucrurile și ce atribute le sunt asociate? Cum alegem ce informații să învățăm? Ce informații din neurobiologie ar fi utile în domeniul educației? Această carte se referă la toate acestea..
Suma proceselor de învățare și de memorare dă naștere funcției cerebrale ce face posibilă înregistrarea, codificarea, consolidarea, reținerea, stocarea și recuperarea informațiilor acumulate. Și, deși intuitiv ne dăm deja seama că în ambele cazuri avem de-a face cu proceduri diferite, nu ne putem imagina complexitatea mecanismelor pe care creierul trebuie să le pună în funcțiune ca fiecare dintre aceste procese de învățare să aibă loc.
Când vorbim despre învățare, ne referim de obicei la procesul de dobândire și de reținere a informațiilor (învățarea râurilor Europei, de exemplu) sau la dobândirea unor abilități specifice (învățarea mersului pe bicicletă sau învățarea unei meserii).
Una dintre cele mai interesante, complexe și utile proprietăți ale creierului nostru este capacitatea de a învăța