Didactica biologiei - Teorie si aplicatii se distinge prin consistenta sa interna si rationamentul epistemologic.
VLADIMIR GUTU, doctor habilitat in pedagogie, profesor universitar.
Mai mult decat atat, autoarea nu se limiteaza la "abordarea clasica" a didacticii stiintelor, dimpotriva, sintetizeaza si prezinta un demers complex si un construct didactic functional, caracterizat prin valorificarea mai multor concepte actuale: -curriculumul axat pe competente si pe asigurarea echilibrului dintre abordarea psihocentrica si sociocentrica a procesului de invatare; -promovarea invatarii active/interactive; -axarea invatarii pe demersuri interdisciplinare si transdisciplinare etc.
Structurata in opt capitole, lucrarea reuseste sa integreze mai multe perspective: perspectiva de fundamentare teoretica a didacticii biologiei; perspectiva de dezvoltare a curriculumului scolar la disciplina biologie; perspectiva proiectarii didactice, a formelor si metodelor de predare-invatare a biologiei; perspectiva evaluarii rezultatelor elevilor, dar si perspectiva aplicarii tehnologiilor informationale si comunicationale.
Didactica biologiei - Teorie si aplicatii se distinge prin consistenta sa interna si rationamentul epistemologic