Didactica Disciplinelor pedagogice.
Acestea sunt valorificate, deopotriva, in procesul de predare-invatare-evaluare formativa la disciplinele pedagogice si ca deschideri spre problematicile de interes sau spre interogatiile actuale ale didacticii generale.. Operationalizand atent conceptul de curriculum, autoarea propune – pentru cele mai relavante componente ale acestuia – consideratii teoretice, interpretari personale, argumente, reflectii, metode, tehnici, instrumente, aplicatii, aplicatii si solutii didactice pertinente. In construirea lucrarii s-a pornit, firesc, de la statuarea didacticii generale si a didacticii Disciplinelor pedagogice in sistemul stiintelor educatiei, continuandu-se cu o prezentare de ansamblu a curricumului Disciplinelor pedagogice si a componentelor acestuia si cu o investigatie practica realizata in randul elevilor si cadrelor didactice.
Un cadru constructivist ofera o abordare epistemologica, de natura socioconstructivista si interactiva, cu trei dimensiuni complementare: dimensiunea constructivista, care face referire la subiectul care invata, respectiv la elev; dimensiunea sociologica, legata de interactiunile sociale, care face referire la partenerii prezenti – ceilalti elevi si profesorul; dimensiunea interactiva, legata de interactiunile cu mediul curricular, care face referire la situatiile de invatare si la obiectul de invatare organizat in interiorul acestor situatii.
Didactica Disciplinelor pedagogice