Situat sub semnul conceptiei actuale despre creatie si receptare, despre literatura si lectura, studiul Alinei Pamfil configureaza o noua Didactica a literaturii, o Didactica a secolului XXI, conceputa ca spatiu de reflectie si de actiune dedicat, in principal, dezvoltarii personale a elevului.
Scrise si argumentate impecabil, perspectivele deschise de Alina Pamfil sunt generoase si restituie profesorului de romana bucuria de a media una dintre cele mai frumoase intalniri: intalnirea liceenilor cu literatura. .
Ora de literatura trebuie sa depaseasca astazi analiza tehnica, interesata prioritar de forme, de structuri si de tropi, si sa (re)descopere intelegerea si interpretarea plurala a discursului literar, ca discurs complex despre lume si despre conditia umana.
Situat sub semnul conceptiei actuale despre creatie si receptare, despre literatura si lectura, studiul Alinei Pamfil configureaza o noua Didactica a literaturii, o Didactica a secolului XXI, conceputa ca spatiu de reflectie si de actiune dedicat, in principal, dezvoltarii personale a elevului