Provocarile venite in ultimul timp din campurile artistic si filosofic au modificat in chip radical intelegerea actuala a naturii si finalitatilor artei.
Este autorul unor numeroase studii si carti pe aceste teme, printre volumele editate recent aflandu-se Estetica si artele astazi (2010, cu Mihaela Pop) si Politica culturala si artele: local, national, global (2011)..
Ariile sale de cercetare cuprind teoriile clasice, moderne si contemporane ale artei, modelele si stilurile artistice (clasicism, modernism, avangardism, postmodernism), precum si practicile si politicile culturale.
Dan Eugen Ratiu este conferentiar la Departamentul de Filosofie de la Universitatea "
Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca.
Cartea se adreseaza atat studentilor in filosofie, litere sau arte, carora le ofera un util instrument de lucru, cat si tuturor celor care vor sa inteleaga mai bine mizele si subtextul unui fenomen controversat al culturii actuale, postmodernismul.
Sunt analizate aici contributiile unor teoreticieni majori, participanti la Disputa dintre modernism si postmodernism, de la protagonistii influentei French Theory, precum Roland Barthes si Jacques Derrida, care sunt prezentati aici intr-o noua lumina prin apelul la contextul si subtextul operelor lor, la alti autori fundamentali, dar mai putin cunoscuti in spatiul cultural romanesc ca teoreticieni ai artei, precum Hans-Georg Gadamer, promotorul hermeneuticii filosofice si al ontologiei operei de arta, criticul de arta Clement Greenberg, "parintele" modernismului estetic american, Rosalind Krauss, una dintre cele mai influente figuri ale postmodernismului "rezistent", si Charles Jencks, teoreticianul post-modernismului neoclasic.
Provocarile venite in ultimul timp din campurile artistic si filosofic au modificat in chip radical intelegerea actuala a naturii si finalitatilor artei