Activitatea vocala constituie principala modalitate de educatie muzicala in scoli si gradinite in programele carora invatarea de cantece ocupa un loc insemnat.
Bazandu-se pe o vasta documentatie si o bogata experienta pedagogica profesorul Jean Lupu trateaza problema intr-o viziune tonica animat de convingerea ca toti copiii sunt capabili de a se dezvolta muzical chiar si cei mai putin inzestrati cu conditia de a fi educati la timpul potrivit si cu mijloace adecvate..
Se pune intrebarea daca acesti copii trebuie situati definitiv in afara muzicii sau daca exista si in ce masura posibilitati de recuperare a lor Cartea Educarea auzului muzical dificil scrisa de Jean Lupu ofera un raspuns pozitiv la aceasta intrebare.
Lipsiti de practica artistica necesara formarii unui atasament afectiv ei devin insensibili si chiar ostili fata deaceasta materie.
Adeseori ei obtin rezultate bune la toate disciplinele exceptand muzica de care nu se pot apropia decatpe cale teoretica.
Numarul destul de ridicat al acestor copii atingand in unele colectivitati scolare proportia de o treime este de natura sa dea de gandit.
Cei din prima categorie beneficiaza de invatarea a numeroase cantece cu ajutorul carora li se dezvolta muzicalitatea pe cand cei din a doua raman in afara acestei deprinderi cu atat mai necesara pentru ei fiind considerati drept inapti pentru muzica si etichetati ca afoni lipsiti de voce si de auz muzical .
O parte dintre ei pot diferentia si reproduce in mod corect sunetele unei melodii atii insa nu sunt in stare sa faca acest lucru.
In realizarea acestui obiectiv educatorul de muzica intampina insa o serie de dificultati datorita capacitatii inegale a copiilor de a canta.
Activitatea vocala constituie principala modalitate de educatie muzicala in scoli si gradinite in programele carora invatarea de cantece ocupa un loc insemnat