Alienat și monomaniacal, personajul Bloch cutreieră satele de la granița austriacă după ce comite o crimă care, aparent, nu îi stârnește nici o trăire.
Eliptice și totodată atât de directe, aceste creații au exprimat preocupări cu precădere postmoderne, de pildă obsesia (sau de-a dreptul dezgustul) față de felul în care limbajul însuși definește și constrânge potențialul uman.“ 
The New York TimesDe același autor:Scurtă scrisoare pentru o lungă despărțir.
Handke nu face o considerație de ordin psihologic asupra personajului său nicăieri de-a lungul romanului, ci îi construiește alienarea uzând aproape în totalitate de descrierea a ceea ce observă privirea lui Josef Bloch.
Ecranizat în 1972 de celebrul regizor german Wim Wenders, romanul FRICA PORTARULUI înaintea LOVITURII de la 11 METRI este povestea dramatică și înduioșătoare a înstrăinării. &bdquo
Handke scrie dintr-o zonă de dincolo de psihologie, unde sentimentele capătă duritatea unor pietre găsite la întâmplare și analizate geologic.&ldquo
John Updike&bdquo
Un amestec de lirism și oroare văzut în ruinele unei lumi care se dezintegrează.“ 
Boston Sunday Globe&bdquo
Prin puterea, viziunea și cuprinderea scriiturii sale, Peter Handke este cel mai important scriitor de pe scena literară internațională de la Beckett încoace.“ 
Saturday Review &bdquo
Peter Handke și-a câștigat reputația de scriitor important cu o serie de romane și piese de teatru vehemente și ostile: Insultarea publicului, Kaspar, FRICA portarului..., Scurtă scrisoare pentru o lungă despărțire.
Lipsit de capacitatea de a decoda realitatea așa cum o fac ceilalți, el își construiește cu obsesivitate propriul set de semnificații prin care încearcă să-și valideze existența și să simuleze normalitatea.
Alienat și monomaniacal, personajul Bloch cutreieră satele de la granița austriacă după ce comite o crimă care, aparent, nu îi stârnește nici o trăire