Lucrarea de fata ajunsa acum la Editia a treia insumeaza o experienta de zeci de ani in predarea limbii si literaturii romane fiind nutrita din activitatea concreta la clasa si de ce nu chiar de la inceputurile noastre pe bancile scolii si ale amfiteatrelor studentesti continuate prin studii aprofundate si prin acumulari formative continue.
Autor Hadrian Soare Gheorghe Soare.
La fiecare capitol si chiar la fiecare unitate de invatare sunt prevazute exercitii ersificate norme si exemple de ortografie si de punctuatie precum si exercitii si teste de evaluare prin care elevul isi poate aprecia nivelul de competente dobandit.
Cartea cuprinde capitole de fonetica de vocabular si de Gramatica a limbii romane cu trimitere de cate ori este cazul la Dictionarul ortografic ortoepic si morfologic al limbii romane DOOM 2010 cunostintele fiind organizate din perspectiva metodica elevul insusi putand sa le asimileze prin studiu inidual si prin efort propriu programele pentru clasele V-XII fiind analizate si exemplificate punct cu punct printr-un dialog permanent cu elevul.
Aceasta lucrare este conceputa si ca o carte pregatitoare de limba romana pentru forme erse de evaluare prevazute de legislatia invatamantului in vigoare inclusiv pentru admiterea in invatamantul universitar la facultatile de stiinte ale comunicarii jurnalism drept si politie.
Totodata am acordat o atentie aparte integrarii pe cat este posibil si nu prea usor pentru elevii din gimnaziu a noilor concepte si regrupari de capitole si de termeni lingvistici din noua Gramatica a limbii romane GALR Editura Academiei 2005 2008 implicit prevazute acum si in noua programa scolara si in manualele alternative pe care le-am anuntat ca trimiteri bibliografice inca din prima editie a lucrarii noastre din anul 2005.
In structura acestei carti si in modul de tratare a compartimentelor limbii in concordanta cu diferitele programe scolare elaborate de-a lungul timpului sunt incluse prin abordare didactica si psihopedagogica si particularitatile de varsta si capacitatea elevilor de intelegere pe cale rationala informativa deductiva si in cazul textelor literare afectiva a faptelor de limba romana.
Gramatica didactica a limbii romane se armonizeaza astfel ca punct de plecare cu celelalte lucrari ale noastre de literatura romana in abordare transdisciplinara in gimnaziu si indeosebi in liceu asigurand o functionalitate adecvata a morfologiei sintaxei semanticii si a particularitatii textelor cu finalitate concentrata asupra discursului scris pe principiul clasic verba volant scripta manent definitoriu pentru vorbirea umana.
Lucrarea de fata ajunsa acum la Editia a treia insumeaza o experienta de zeci de ani in predarea limbii si literaturii romane fiind nutrita din activitatea concreta la clasa si de ce nu chiar de la inceputurile noastre pe bancile scolii si ale amfiteatrelor studentesti continuate prin studii aprofundate si prin acumulari formative continue